onsdag 3 juni 2015

Lite av vad hänt

Bu har vi juni, Michelle fyller år på lördag, sedan bara två veckor till midsommar... men vad har hänt under den första halva av detta år? Jag har försökt att blanda kärleken med familjelivet och nästan varje helg har jag varit med Falcor, eller med Falcor och hans son Tommy. Mina utflykter till Rödeby var helt underbara och jag såg fram till nästa helg varje gång jag återvände hem. Sökte många jobb men helt utan napp. Sedan när jag sökte sommarjobb så hörde av sig från två ställen, men ville prata med min f.d. chef och sedan har de inte hört av sig mer. Varför känns det att situation upprepar sig och någon igen ser till att jag inte får jobb? Jag förstår verkligen inte varför för jag vet att jag var bra på mitt jobb, omtyckt bland brukarna och vet att personalen flera gånger bad min f.d. chef att ta mig in som vikarie, men hon vill inte höra på det örat. Tvärtom ser det ut att hon vill förstöra för mig så att jag aldrig får något jobb. Och jag är maktlös. Försökte vända mig till facket, socialchefen och tidningen, men ingen vill hjälpa. Men nog om de tråkiga saker och lite mer om det som var roligt. Först var det Falcor som fyllde 60. år. Det var jag och mina barn som firade med honom hemma hos mig.
I april fyllde Danny 21 år och vi var hos honom och Mathilda för att fira det...
Samtidigt fyllde Falcors Tommy 18 år och det firade vi hemma hos Falcor,,,
Sedan var det min tur att fylla år och det var här hemma med mina barn och Falcor med Tommy och jag hade en jättefin dag...
Dagen därpå åkte vi (jag, Falcor och Tommy) till dopet. Falcors äldre son Tim har fått en dotter som skulle döpas till Fiona. Jag var lite skraj för jag har inte träffat något av Falcors äldre barn, men Tim var mycket trevlig och hela dopet var jättefin. Sedan efter festen har vi svängt till Älmhult att hälsa på Falcors dotter Anna som inte var på dopet för en av hennes barn var sjukt. Den möte var också helt underbart och Anna är en härlig tjej...
o
ch idag var Michelle hos frissan och klippte sig så här är också bild på henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar