tisdag 30 december 2014

En tid av förtvivlan och lycka

Ja, då var det igen nästan ett halvt år som jag skrev här...

Det beror på att livet gick upp och ner. Blev arbetslös från 1. juli och pengarna räckte inte till när jag fått från a-kassan bara 912 kr i juli. Vänt mig till socialen, men de ville inte hjälpa mig, istället har de helt förstört min ekonomi, jag har hamnat hos Kronofogden efter alla år och allt såg bara svart ut.

Sedan fick jag diagnos diabetes och det också påverkade mitt liv, men för att socialen inte tagit hänsyn till varken vårdavgifter eller medicinkostnader så kunde jag inte hämta ut mediciner och kämpar vidare...

Men det roligaste är att jag har hittat kärleken. Träffat en kille i maj som jag var ihop tidigare, ungefär för 13 år sedan och som blev nu singel igen. Vi träffades som vänner, men både trivdes i varandras sällskap och det utvecklades till kärlek. Vi älskar varandra och imorgon, på årets sista dag ska vi förlovas... Jag är lite nervös, men det känns så rätt så jag vet att jag ska inte ångra det. Med Falcor i mitt liv är alla de andra problem mindre värda...

Så jag hoppas att 2015 blir ett bra år...

1 kommentar: